субота, 27 червня 2015 р.

Перевернуте навчання як одна з ключових тенденцій освітніх технологій сучасності

У всьому світі безперервно зростає тиск на бюджет освіти. Однак, незважаючи на цей факт, освіта продовжує нарощувати свої інвестиції у технології, пов’язані з навчанням. За даними CB Insights у 2014 році фінансування освітніх технологій підскочило на 55% без будь-яких ознак уповільнення . У своєму звіті Global Industry Analysts (GIA) прогнозує, що у 2015 р світовий ринок електронного навчання (e-learning), рухомий технологічними досягненнями і попитом на додаткові компетенції, досягне $ 107 млрд 

Збільшення фінансування освітніх технологій пояснюється потребою в перегляді звичайних методів викладу матеріалу, наприклад, лекції та доповненням їх більш сучасними, які даватимуть змогу якісніше засвоювати інформацію студентам. Так, за результатами дослідження опублікованого в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences студенти, які слухали звичайні лекції, на 55% частіше провалюють іспит, ніж ті, хто брав участь в обговоренні матеріалу, нехай навіть у мінімальній формі .
Стрімке розширення за останні десятиліття інформаційного поля, що оточує людину, спричинило появу постіндустріального інформаційного суспільства. І система освіти, попри відомий консерватизм, мусить реагувати на виклики часу.
«Перевернуте навчання» – це форма активного навчання, авторами якої вважаються вчителі хімії Аарон Самс і Джонатан Бергманн (США). Дана технологія являє собою педагогічну модель, в якій типова подача лекцій і організація домашніх завдань міняються місцями. Учні дивляться вдома короткі відеолекції, у той час як у класі відводиться час на виконання вправ, обговорення проектів і дискусії. Відеолекції часто розглядаються як ключовий компонент у «переверненому» підході, вони створюються викладачем і розміщуються в Інтернеті.
Поняття перевернутого навчання спирається на такі ідеї, як активне навчання, залучення студентів у спільну діяльність, комбінована систему навчання і, звичайно, подкаст. Цінність перевернутих класів у можливості використовувати навчальний час для групових занять, де студенти можуть обговорити зміст лекції, перевірити свої знання і взаємодіяти один з одним в практичній діяльності. Під час навчальних занять роль викладача — виступати тренером або консультантом, заохочуючи студентів на самостійні дослідження і спільну роботу.
Перевернуте навчання передбачає зміну ролі викладачів, які здають свої передові позиції на користь більш тісної співпраці та спільного вкладу в навчальний процес . Супутні зміни зачіпають і ролі студентів, багато з яких звикли бути пасивними учасниками в процесі навчання, який подається ним в готовому вигляді. Перевернута модель покладає велику відповідальність за навчання на плечі студентів, даючи їм стимул для експерименту. Діяльність може очолюватися студентами, а спілкування між студентами може стати визначальною рушійною силою процесу, спрямованого на навчання за допомогою практичних навичок. Що робить перевернуте навчання особливо добре — так це призводить до значного зсуву пріоритетів від простої подачі матеріалу до роботи над його вдосконаленням.
Під час традиційних лекцій студенти часто намагаються вхопити те, що вони чують в момент мовлення лектора. У них немає можливості зупинитися, щоб обміркувати сказане, і, таким чином, вони можуть упускати важливі моменти, бо намагаються записати слова викладача. А використання відео та інших попередньо записаних інформаційних носіїв дозволяє студентам повністю контролювати хід лекції: вони можуть дивитися, перемотувати назад або вперед по мірі необхідності. Така можливість має особливе значення для студентів з певними фізичними обмеженнями, особливо за наявності підписів для людей з порушеннями слуху. Лекції, які можна переглядати більше одного разу можуть також допомогти тим, для кого англійська мова не є рідною. Присвятивши час на уроці розбору матеріалу, викладачі мають можливість виявити помилки в сприйнятті, особливо ті, які широко поширені в класі. У той же час спільні проекти можуть сприяти соціальній взаємодії між студентами, полегшуючи процес сприйняття інформації один у одного.
Отже, при використанні технології «перевернутого навчання» лекції (у будь-якій формі) повинні підтримувати навчання, а не займати центральне місце. Зміст навчання вже не є самоціллю, а стає як-би відправною точкою. Акцент на процесі пізнавальної діяльності, в ході якої учень, спираючись на контент, відкриває для себе нове знання.
При перевернутому підході на уроці вивільняється час для контакту з учнями. Фактично, з’являється можливість працювати з учнем один на один. Більше уваги можна приділити тим учням, у яких виникають проблеми з домашньою роботою. А у просунутих учнів тепер більше свободи для того, щоб вчитися незалежно від темпу однокласників. Це говорить про те, що перевернутий клас сприяє індивідуальному підходу в навчанні.

Немає коментарів:

Дописати коментар